Status på Zoom midt april 2020

Jeg har jo selv været kritisk omkring Zoom i mine tidligere artikler.

Jeg bruger stadig selv Zoom, og har netop fornyet min årlige betaling.

Zoom er gået fra og være en service til de få, til en eksplosiv vækst over den seneste måned på grund af Coronavirus.

Jeg er stadig kritisk overfor nogle af de fejl som har været i Zoom, og som stadig er, men jeg må også sige, at Zoom mener jeg gør hvad de kan lige nu for at løse mange af udfordringerne.

Årsagen til Zoom succes er jo at de dækker et behov, det er jo ikke fordi der ikke findes andre løsningen, alle de store har jo i årevis haft løsninger, Cisco Webex, Google Meet, Microsoft Teams, ja der er endnu flere, og de har alle haft sikkerheds udfordringer gennem tiderne.

Det blev ikke dem som blev valgt af brugerne, da Coronavirus ramte, nej det blev Zoom, fordi Zoom opfylder brugernes ønsker og behov, og de fleste kan finde ud af og bruge Zoom, både privat og privat.

Så i denne tid hvor rigtig mange savner, den dialog som Zoom giver dem, kan jeg kun støtte op omkring brugen af Zoom, og glæde mig over at det hjælper så mange.

IT-sikkerhed er jo altid baseret på en vurdering af udbytte og risko, og med mindre du er forsvarsministeriet eller en anden organisation med meget fortrolige møder, er Zoom sikkert nok. Jeg er også sikker på, at vi kommer til i den nærmeste tid, at se forbedringer, på grund af den opmærksomhed der er kommet omkring Zoom, som vil gøre Zoom endnu mere sikker.

Du kan følger Zoom’s 90-Day Security Plan Progress Report

Denne email fra Zoom ankom fredag den 17. april

First, we want to highlight an upcoming enhancement to our Global Network. Starting April 18th, you will be able to customize which data center regions your account can use for real-time meeting data in-transit. For more information, please visit our Blog or register to our “Ask Eric Anything” webinar on April 22 where Eric will touch more on this new security feature.

Zoom nyhedsbrev